Search

I učitelé se učí

Ve čtvrtek 16.5. 2024 se většina pedagogického sboru Gymnázia Rumburk zúčastnila dlouho plánovaného školení s názvem „Základy krizové intervence“. Leckdo by si mohl říct, že strávit bezmála šest hodin na školení nebude moc lákavé, ale opak je pravdou.
PhDr. Richard Braun, psycholog působící více než 30 let na ZŠ Praha Libčická a klinický psycholog Nemocnice na Bulovce v jedné osobě, nám svým osobitým projevem dokázal předat spoustu užitečných informací, a především nespočet cenných zkušeností z praxe. V teoretické části byl objasněn pojem „krizová intervence“ (přístup k člověku ve stavu psychické krize) a představen „plán krizové intervence“, tj. postup, jak vrátit člověku jeho psychickou rovnováhu, narušenou kritickou životní událostí. Následovala část praktická, v níž učitelé pracovali ve tříčlenných týmech a na vlastní kůži si vyzkoušeli tři různé role – 1. žák, intervent a 3. pozorovatel. Všichni učitelé se svých rolí zhostili skvěle a přesvědčivě, a následný společný rozbor jednotlivých rolí byl přínosný nejen samotným „hercům“, ale i všem přítomným.
Pan Braun je kapacitou ve svém oboru, a tak není divu, že dokázal navodit přátelské a bezpečné prostředí, ve kterém se příjemně naslouchalo i pracovalo.
Nejsem sama, kdo toto školení hodnotí jako velmi přínosné. Ve školním prostředí se čím dál tím více setkáváme s různými formami psychické krize u dětí (např. úzkost, strach, nejistota, deprese, zranění, nemoc aj.), a tak je namístě umět navázat komunikaci a poskytnout emocionální podporu a pocit bezpečí. Jsem přesvědčena, že tento seminář neupadne v zapomnění a že z něho ve své pedagogické praxi budeme čerpat mnoho užitečného!

Monika Herinková, pedagog Gymnázia Rumburk